REKLAMAČNÝ PORIADOK Salón dicanto,


Rúbanisko II 2871, 98403 LUČENEC

Prevádzkovateľ: dicanto s.r.o., Rúbanisko III 2786/6 984 03 Lučenec, IČO:55104347

 

Tento reklamačný poriadok upravuje spôsob vybavenia reklamácie, postup pri riešení reklamácií a spôsob 

vykonania záručných opráv. Týka sa tovaru a služieb ktoré predávajúci predal spotrebiteľom. Pri reklamáciách 

sa postupuje v súlade s týmto reklamačným poriadkom, za dodržania zákonných ustanovení a práv 

spotrebiteľov. 

Reklamácie poskytnutých služieb 

1. Prevádzka poskytuje služby nechtového dizajnu, vizážistické služby a kozmetické 

služby. 

2. Prevádzka má platné živnostenské oprávnenie. 

3. Prevádzka sa zaväzuje: 

a) vykonávať svoje služby s odborne vyškoleným personálom, ktorý vlastní príslušné oprávnenie na výkon svojej 

profesie, 

b) vykonávať požadovanú službu zodpovedne, podľa správnych technologických postupov prislúchajúcich ku 

konkrétnemu pracovnému úkonu a to s materiálmi, ktoré neprekročili dobu záruky a s výrobkami 

podliehajúcimi normám EÚ, 

c) zabezpečovať hygienické podmienky pri poskytovaní služieb. 

4. Všeobecné ustanovenia: 

a) Pracovník prevádzky je zodpovedný za to, aby poskytnutá služba spĺňala požiadavky zákazníka. Zákazník 

vyjadrí svoje požiadavky tak, aby boli pracovníkovi jasné a zreteľné. 

b) Zákazník je povinný vo vlastnom záujme upozorniť pracovníka na dôležité zdravotné problémy, plánované 

operácie, ktoré by mohli mať vplyv na kvalitu, trvanlivosť či priebeh služby. 

c) Ak zákazník neupozorní alebo zatají pracovníkovi predošlé použitie takých produktov alebo služieb, ktoré 

výrazne ovplyvnia priebeh alebo výsledok poskytnutej služby, stráca nárok na reklamáciu. 

d) Pracovník prevádzky zákazníka kvalifikovane upozorní na prípadnú nevhodnosť jeho požiadaviek a pokynov. 

Ak zákazník trvá na zvolenej požiadavke, zrieka sa zároveň svojho práva na reklamáciu v súvislosti s týmto 

úkonom. 

e) Záručnú reklamáciu nie je možné uplatniť, ak vada poskytnutej služby vznikla nevhodnou starostlivosťou zo 

strany zákazníka. alebo ak vada tovaru bola spôsobená nevhodným zaobchádzaním, alebo používaním na 

iný účel, alebo za iných podmienok, ako sa má. 

f) V prípade, že sa zákazník a poskytovateľ služby dohodnú na oprave úkonu, nie je poskytovateľ v prvom kole 

reklamácie povinný zaevidovať reklamáciu do knihy reklamácií, ale vykoná sa oprava úkonu podľa dohody.


Ak zákazník nie je spokojný s výsledkom opraveného úkonu, zaeviduje reklamáciu do knihy reklamácií. Ak 

zákazník požaduje vrátenie peňazí, reklamácia sa v každom prípade zaeviduje v knihe reklamácií. 

g) O každej reklamácii sa vyhotoví reklamačný list dvojmo, z ktorého jednu kópiu dostane spotrebiteľ, originál 

sa založí. Reklamačné listy sa číslujú vzostupne. 

h) Pracovník prevádzky je povinný pri uplatnení reklamácie vydať zákazníkovi potvrdenie. 

i) Pracovník prevádzky je povinný viesť evidenciu o reklamáciách a predložiť ju na požiadanie orgánu dozoru 

na nazretie. Evidencia o reklamácií musí obsahovať údaje o dátume uplatnenia reklamácie a spôsobe 

vybavenia reklamácie. 

j) Vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. 


5. Podmienky pre uplatnenie reklamácie služieb 

a) Službu je potrebné reklamovať bez zbytočného odkladu, najlepšie ihneď ako zákazník zistí chybu, v 

zložitých prípadoch do sedem dní. Neskoršia reklamácia nie je možná vzhľadom na fakt, že niektoré 

estetické služby sú z hľadiska svojej povahy krátkodobé a je ťažké preukázať alebo vylúčiť nesprávnu alebo 

nevhodnú starostlivosť zákazníka. 

b) Zákazník si vykonávanú službu starostlivo prezrie pred zaplatením. Zaplatením za službu sa vzdáva nároku 

na reklamáciu estetického vzhľadu služby. To neplatí, ak zákazník vznesie námietku podľa bodu c). 

c) Ak poskytovateľ zvolí pracovné postupy, ktorých výsledok vedie k výraznej estetickej odchýlke od 

požiadavky zákazníka, záručná reklamácia sa vybaví podľa možnosti bezodkladne, a to poskytnutím 

náhradnej, bezvadnej služby. Poskytovateľ uplatní také postupy, aby opakovaný úkon nemal negatívny 

dosah na kvalitu vlasov, nechtov alebo pokožky zákazníka. Zákazník má právo na vykonanie reklamácie 

s odkladom nanajvýš 30 dní. 

d) Zákazník má právo neuhradiť službu alebo právo na vrátenie peňazí iba v prípade, že poskytovateľ nie je 

odborne alebo inak schopný vykonať opravu úkonu k spokojnosti zákazníka alebo by oprava úkonu v lehote 

30 dní spôsobila zákazníkovi zásadnú negatívnu ujmu na kvalite vlasov, nechtov alebo pokožky. V opačnom 

prípade uhradí prevádzkovateľovi pôvodný reklamovaný úkon v plnej výške, oprava služby bude vykonaná 

bezodplatne. 

e) Ak je predmetom reklamácie odtieň a farebnosť výsledku úkonu, je potrebné na vyžiadanie poskytovateľa 

prísť do prevádzky osobne, pretože fotografická dokumentácia môže byť skresľujúca a nemusí mať 

dostatočnú výpovednú hodnotu na posúdenie reklamácie. Výsledok sa na mieste posúdi objektivizovaním, 

t.j. porovnaním so vzorkovníkom, porovnaním s obrazovou predstavou zákazníka (ak takú priniesol) 

a nameraním výšky tónu. 


5.1 Podmienky pre uplatnenie reklamácie na službu nechtovej modeláže 

a) Prevádzkovateľ avizuje bežnú trvanlivosť nechtovej modeláže v nasledovných intervaloch: 

- géllak (soak-off) - 14 dní 

gélová modeláž - 21 dní. 

b) Vo všetkých prípadoch ide o priemernú trvanlivosť, individuálna trvanlivosť je závislá od viacerých faktorov – 

predovšetkým od tvrdosti a kvality prírodnej nechtovej platničky a záťaže, ktorú zákazníčka na nechty vytvára. 

Vzhľadom na všetky okolnosti garantujeme 7-dňovú záruku na priľnavosť nechtov. 

Záruka sa vzťahuje na nasledovné prípady: 

- na ošúpanú farbu 

- na odlúpený gél na voľnom okraji 

- na odchlip od koreňa alebo bočných valov nechtu 

Záruka sa nevzťahuje na prípady, ktoré nastali na strane zákazníka: 

- na prasknutý gél (nastalo vplyvom nárazu) 

- na zlomený necht (vplyv mechanického poškodenia, nárazu) 

- rovnaká príčina reklamácie na v poradí tretie idúce za sebou a každé ďalšie sedenie. Dôvodom je 

nekompatibilita používaného materiálu s nechtom zákazníčky. V tomto prípade manikérka 

odporučí zákazníčke iný materiál. V prípade odmietnutia zmeny materiálu zo strany zákazníčky sa 

na tieto prípady záruka nevzťahuje. 

c) Zákazník konzultuje dĺžku aj tvar voľného okraja nechtov počas práce s manikérkou vykonávajúcou túto 

službu, ktorá ochotne vyhovie požiadavkám zákazníka do takej miery, aby sa nenarušila architektúra a tým aj 

trvanlivosť modelovaných nechtov. Po odsúhlasení dĺžky a tvaru sa zrieka nároku na reklamáciu pre tento 

dôvod. Reklamáciu nie je možné uplatniť na výber farebného prevedenia nechtov. Za správnu manipuláciu s 

modelovanými nechtami po uplynutí 7 dní preberá zodpovednosť zákazník. 



5.2 microblading a permanentný makeup


Pracovníkklienta podrobne informuje o špecifických rizikách zákroku úpravy obočia s použitím metódy microblading/vláskovanie.

Klientovi sú zreteľne vysvetlené nasledujúce riziká:

Aj napriek odborným znalostiam personálu a dodržaniu všetkých preventívnych opatrení, môže  počas zákroku dôjsť k poraneniu.

U klienta sa môže objaviť alergická reakcia aj napriek aplikácii najmodernejších a najkvalitnejších pigmentov, no je to zriedkavé. Klient je o tejto skutočnosti informovaný a preberá zodpovednosť.

Počas a po zákroku sa môže objaviť dočasný opuch, začervenanie a/alebo svrbenie. Na základe skúsenosti môžeme povedať, že ide o dočasné príznaky. 

V závislosti od štruktúry pokožky môže po prvej úprave dôjsť k olupovaniu chrastičiek s narysovanými chĺpkami a môže sa meniť aj intenzita farby. V priebehu prvých siedmich dní je obočie až o 40% tmavšie a o 10-15% hustejšie. Farba, tj. odraz farby, závisí od prirodzeného pigmentu pokožky. Tvar sa určuje podľa proporcií tváre. Symetria sa určuje digitálne, pri zavretých očiach klienta a to z dôvodu negatívneho vplyvu mimiky tváre. 

Kvôli rozdielom kvality pokožky sa pigment do pokožky vstrebáva rôzne. Neexistuje teda žiadna záruka, že bude zákrok úspešný.

Je potrebné poznamenať, že v závislosti od štruktúry pokožky sú možné zmeny intenzity farby. Bude možno potrebné zopakovať  jedno, alebo viac zákrokov úpravy obočia. 

Nie je možné s istotou určiť minimálne alebo maximálne trvanie upraveného obočia a rovnako nie je možné dať na vykonaný zákrok záruku.

Prvá korekcia obočia sa vykonáva štyri týždne po zákroku. Obočie na mastnom type pokožky si vyžaduje viac korekcií.

Pri permanentnom make-upe vždy dochádza k poraneniam pokožky. Z tohto dôvodu je dôležité starostlivo a jemne sa o pokožku po zákroku starať, vďaka čomu prebehne hojenie bez komplikácií. Nedostatočná starostlivosť o pokožku vo fáze hojenia môže viesť k zlým výsledkom a Pracovník salónu a salón za to nenesie zodpovednosť.


5.3. Reklamácie zakúpeného tovaru 

a) Predávajúci poskytuje na produkt záruku v zmysle Občianskeho zákonníka. Záručná doba začne plynúť dňom 

prevzatia produktu zákazníkom. Reklamáciu v rámci záruky treba uplatniť najneskôr v posledný deň záručnej 

doby. Záruka na predané kozmetické produkty je 14 dní od predaja zákazníkovi. 

b) Záručná reklamácia sa vybaví podľa možnosti hneď (v prípade opodstatnenosti), a to výmenou tovaru za 

bezchybný alebo vrátením peňazí. 

d) Reklamácia omylu v množstve, druhu, akosti, ceny, a pod.: Osoba vybavujúca reklamácie ihneď zistí 

oprávnenosť reklamácie a odstráni nedostatky. 

7. Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov 

Dňom 1. Februára 2016 nadobúda činnosť zákon č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských 

sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Cieľom tohto zákona je vytvorenie novej možnosti pre 

spotrebiteľov riešiť svoj spor s predávajúcim rýchlo, efektívne a menej formálne a predovšetkým bezplatne, 

resp. len s minimálnymi nákladmi. Ide o dosiahnutie zmierlivého riešenia, resp. dohody medzi spotrebiteľom 

a predávajúcim o vyriešení sporu, ktorá sa po súhlase oboch strán s jej znením stáva právnym podkladom. 

Orgánom alternatívneho riešenia sporov zo zákona sú Úrad na reguláciu sieťových odvetví, Úrad pre reguláciu 

elektronických komunikácií a poštových služieb a Slovenská obchodná inšpekcia. Slovenská obchodná inšpekcia 

je navyše v postavení tzv. reziduálneho subjektu, čo znamená, že bude oprávnená riešiť aj také spory, pri 

ktorých nie je určená kompetencia iných orgánov, okrem sporov vyplývajúcich zo zmlúv o poskytovaní 

finančných služieb. 

 

Domáca starostlivosť o umelé nechty 

1. Rozhodli ste sa pre umelé predĺženie prírodných nechtov gélovým systémom. Umelé nechty sa väčšinou 

aplikujú pri dlhotrvajúcom zhoršenom stave prírodných nechtov, alebo na zbavenie sa zlozvyku onychofágie 

(ohrýzanie nechtov). Modelované nechty nepotrebujú toľko starostlivosti a vydržia dlho upravené. 

2. V prípade, že si chcete nechty upravovať doma, je nutné zakúpiť si vhodný pilník na umelé nechty. 

Modelované nechty nestrihajte, vzniká riziko prasknutia. 

3. Prispôsobte svoj život nechtom, snažte sa používať v bežnom živote viac brušká prstov ako nechty, zvýšte 

pozornosť pri otváraní dverí či kufra svojho auta, znížite tým riziko zlomenia. Pri stláčaní predmetov využite kĺby 

prstov alebo si pomôžte ceruzkou, buďte opatrní i pri manipulácii so zásuvkou alebo skriňou. Nezabúdajte, že 

modelované nechty majú schopnosť viazať na seba teplo aj chlad. 

4. Modelované nechty nesmú prísť do kontaktu s agresívnymi chemickými prostriedkami napr.: savo, fixinela, 

chlór, peroxid, acetón. Je nutné používať ochranné rukavice, nechty by ste priamym kontaktom s chemikáliami 

znehodnotili, alebo zničili. 

5. Nechty je potrebné čistiť aj z vnútornej strany kefkou, aby ste zabránili usadzovaniu nečistôt a nedali tak 

príležitosť vzniku mykotickej nákaze. 

6. Nezabúdajte, že nechty u žien majú skôr estetický význam, preto nerobte príliš prudké pohyby, aby vás v 

nevhodnom okamihu nesklamali prasknutím alebo nebodaj zlomením vlastným nedopatrením. 

7. Upozoňujeme, že pri modelácii nechtov môže nastať: 

a) možná reakcia pokožky na jemný prach či na účinky UV svetla (predovšetkým u citlivejších fototypov) napr.: 

sčervenanie pokožky, ktoré sa hneď po ukončení stratí 

b) pri polymerizácii môže dôjsť k zahriatiu hmoty, čo môže zákazník pocítiť ako štipnutie na prírodnom nechte, 

každý zákazník túto reakciu vníma individuálne, odporúča sa prerušiť vytvrdzovanie hmoty a po precítení opäť 

vložiť späť do UV lampy. 


STAROSTLIVOSŤ O OBOČIE PO ZÁKROKU MICROBLADING..                                        

Počas a po zákroku sa môže objaviť dočasný opuch, začervenanie a/alebo svrbenie. Na základe skúsenosti môžeme povedať, že ide o dočasné príznaky. 

V závislosti od štruktúry pokožky môže po prvej úprave dôjsť k olupovaniu chrastičiek s narysovanými chĺpkami a môže sa meniť aj intenzita farby. V priebehu prvých siedmich dní je obočie až o 40% tmavšie a o 10-15% hustejšie. Farba, tj. odraz farby, závisí od prirodzeného pigmentu pokožky. Tvar sa určuje podľa proporcií tváre. Symetria sa určuje digitálne, pri zavretých očiach klienta a to z dôvodu negatívneho vplyvu mimiky tváre. 

Kvôli rozdielom kvality pokožky sa pigment do pokožky vstrebáva rôzne. Neexistuje teda žiadna záruka, že bude zákrok úspešný.

Je potrebné poznamenať, že v závislosti od štruktúry pokožky sú možné zmeny intenzity farby. Bude možno potrebné zopakovať  jedno, alebo viac zákrokov úpravy obočia.Nie je možné s istotou určiť minimálne alebo maximálne trvanie upraveného obočia a rovnako nie je možné dať na vykonaný zákrok záruku.

Prvá korekcia obočia sa vykonáva štyri týždne po zákroku. Obočie na mastnom type pokožky si vyžaduje viac korekcií.

Pri permanentnom make-upe vždy dochádza k poraneniam pokožky. Z tohto dôvodu je dôležité starostlivo a jemne sa o pokožku po zákroku starať, vďaka čomu prebehne hojenie bez komplikácií. Nedostatočná starostlivosť o pokožku vo fáze hojenia môže viesť k zlým výsledkom a prevádzka za to nenesie zodpovednosť.

V priebehu nasledujúcich siedmich dní sa vyžaduje, aby  klient/model venoval pozornosť nasledujúcemu:

Pol hodinu po skončení zákroku je potrebné obočie dôkladne umyť vlažnou vodou a následne naň naniesť tenkú vrstvu odporúčaného prípravku.

Tento proces je potrebné zopakovať najmenej 2-krát denne, čím zabránime tvorbe chrastičiek. 

Na starostlivosť po zákroku používajte len určený krém. Nepoužívajte, prosím, žiadne iné krémy okrem tých, ktoré sme vám odporučili. Zabránime tak možných infekciám, alebo alergickým reakciám. 

Počas prvých dvoch týždňov po zákroku sa vyhnite verejným kúpaliskám, opaľovaniu, soláriu, saune, kozmetickým ošetreniam a intenzívnemu tréningu, ktorý sprevádza potenie (športové aktivity), kontaktu s prachom (domáce práce, atď.).                                                                                  

Dicanto s.r.o a pracovník nenesie zodpovednosť za nesprávnu starostlivosť po zákroku.



Rúbanisko II 2871, 984 03 Lučenec

+421915560293

info@dicanto.sk

Na objednávky